Jesteś tutaj » Strona główna » Sport » Codzienna gimnastyka

Codzienna gimnastyka

Jeśli każdy dzień rozpoczynasz od filiżanki mocnej kawy, uważając, że jedynie w ten sposób możesz się dobudzić, warto pomyśleć o codziennej gimnastyce. Ćwiczyć może każdy, bez względu na wiek oraz predyspozycje. Co więcej, gimnastyka jest nie tylko jedną z najprostszych form aktywności, ale również jedną z najtańszych.

Codzienna gimnastyka ma wiele zalet. W ten sposób możesz skutecznie zwiększyć swoją sprawność fizyczną i psychiczną, chroniąc organizm przed wieloma schorzeniami. Gimnastykować się warto już od najmłodszych lat.

Na co dobra gimnastyka?

Gimnastyka wydaje się być dobra właściwie na wszystko. Jeśli będziemy systematycznie wykonywać nawet te najprostsze ćwiczenia, wówczas poprawimy kondycję swojego serca. Ustabilizujemy ciśnienie tętnicze i ochronimy się przed wieloma groźnymi schorzeniami układu krążenia, które dzisiaj są prawdziwą plagą.

Korzyści z całą pewnością odczuje również nasz układ pokarmowy, żołądek, wątroba oraz jelita. Gimnastyka przyspiesza przemianę materii, a my dzięki temu możemy poczuć się znacznie zdrowiej.

Regularne ćwiczenie pomaga również zwiększyć odporność układu immunologicznego. Co więcej, naukowo zostało udowodnione, że to właśnie gimnastyka jest także odpowiedzialna za powstrzymywanie procesów starzenia się. I chociaż gimnastykowanie się może nie pomoże nam w odchudzaniu, to jednak z całą pewnością zapobiegniemy odkładaniu się zbędnej tkanki tłuszczowej.

O czym musisz pamiętać

Zanim przystąpisz do gimnastykowania się, na pewno musisz wiedzieć o kilku istotnych  kwestiach. Przede wszystkim nie należy gimnastykować się po obfitym posiłku. Jeśli więc właśnie zjadłeś śniadanie, odczekaj godzinę. Dopiero wtedy możesz przystąpić do wykonywania ćwiczeń.

Gimnastyka powinna trwać od piętnastu do trzydziestu minut. Zazwyczaj to nasza ogólna kondycja fizyczna oraz stan zdrowia decydują o ilości wykonywanych ćwiczeń. Młodsze osoby mogą wykonywać nawet po piętnaście razy dane ćwiczenie, natomiast nieco starsze niekiedy tylko pięć.

Gimnastykę oczywiście należy uprawiać systematycznie, rano lub wieczorem. Najlepiej jest stosować ją jednak o poranku. Jeśli do tej pory nie gimnastykowaliśmy się, wówczas musimy pamiętać, by pierwsze ćwiczenia nie były zbyt skomplikowane. W ten sposób uchronimy się przed przeciążeniem mięśni.

Po każdej serii odbytych ćwiczeń warto robić przerwę, głównie na uspokojenie oddechu. Jeśli będziemy przestrzegać tych kilku prostych zasad, wówczas na pewno gimnastykowanie się będzie bezpieczne dla naszego organizmu, przynosząc mu wiele korzyści.

Proste ćwiczenia gimnastyczne

Gimnastykę najlepiej przeprowadzać w pokoju przestronnym oraz dobrze przewietrzonym. Zaleca się ćwiczyć przy otwartym oknie. Koniecznie postarajmy się również o odpowiedni strój, który nie będzie krępował naszych ruchów. Można włożyć szorty oraz podkoszulek.

1.Najlepiej poranną gimnastykę rozpocząć od pobudzenia krążenia krwi. Można w tym celu wykonać parominutowy bieg w miejscu, dołączając wymachy rąk. Można też sięgnąć po skakankę.

2.Jeśli krążenie krwi zostanie już nieco pobudzone, wówczas możemy przystąpić do poszczególnych serii ćwiczeń. Stojąc w lekkim rozkroku wykonujmy krążenia ramionami, w miarę możliwości jak najszersze. Powinny być one wykonywane zarówno w tył, jak i w przód, każde po dwadzieścia powtórzeń.

3.Następnie dalej stojąc w rozkroku, wyprostujmy ręce do boku i wykonujmy skręty całego tułowia, raz w prawo, raz w lewo. Na początku skręty niech będą lekkie, stopniowo zwiększajmy zakres ruchu.

4.Kolejnym ćwiczeniem może być krążenie bioder w dwie strony. Zamiast tego ćwiczenia można także wykonać skłony do ziemi, które pozwolą na rozgrzanie tułowia. Każde z ćwiczeń powtórzmy około dwadzieścia razy.

5.Ostatnie ćwiczenie można wykonać w pozycji leżącej. Uginamy nogi oraz ręce nad głową, po czym staramy się powoli unosić tułów, od ziemi odrywając tylko łopatki. Ćwiczenie także należy powtórzyć około dwudziestu razy.

Regularnie wykonywane ćwiczenia pomogą nam nie tylko uzyskać lepsze samopoczucie. Będą miały również wpływ na nasz wygląd. Porcję energii na nowy dzień zapewni co po gimnastyce również prysznic.

NK wykop.pl   

Dodaj komentarz

 
  Akceptuję regulamin

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 przystojniak.pl