Jesteś tutaj » Strona główna » Sport » Jakie sprzęty domowe da się wykorzystać do codziennych ćwiczeń?

Jakie sprzęty domowe da się wykorzystać do codziennych ćwiczeń?

Wiele osób świadomie rezygnuje ze sportu, nie zdając sobie jednak sprawy, jak wiele zalet ruch ma dla naszego organizmu. Tymczasem nawet codzienna gimnastyka może sprawić, że poczujemy się znacznie lepiej, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Do gimnastykowania się wcale nie potrzebujemy drogich przyrządów. Jak się bowiem okazuje, proste ćwiczenia gimnastyczne możemy wykonać nawet z użyciem krzesła bądź stołu.

Jeśli nie masz wyspecjalizowanych obiektów do ćwiczeń w pobliżu miejsca do zamieszkania, wówczas na pewno powinna zainteresować się domowa gimnastyka. Wystarczy jedynie nieco chęci, by szybko się przekonać, że gimnastykowanie się we własnym domowym zaciszu również może nam przynosić niesłychanie wiele satysfakcji i radości.

Sposób na aktywność fizyczną

Zapewne każdy z nas marzy o zgrabnej sylwetce, jędrnych pośladkach oraz o płaskim brzuchu. I wcale nie jest prawdą, że smukłą figurą szczycą się tylko ci, którzy regularnie odwiedzają siłownie czy kluby fitness. Kluczem do osiągnięcia takich efektów może być także ćwiczenie w domu, pod warunkiem oczywiście, że ćwiczyć będziemy systematycznie. Wówczas z całą pewnością już po kilku tygodniach zauważymy pierwsze rezultaty.

Idealnym sposobem na aktywność fizyczną wydaje się być wykorzystywanie różnych przedmiotów do ćwiczeń. W ten sposób poszczególne ćwiczenia nie będą nudne, więc szybko się nie zniechęcimy. Można posłużyć się w tym celu zarówno fotelem, jak i stołem. Takie domowe przyrządy, jak się okazuje, można wykorzystywać jako bardzo skuteczne przyrządy do trenowania.

Trening z fotelem

Jednym z mebli, który może nam posłużyć do codziennej gimnastyki, może być chociażby fotel. Jednak, by było tu urządzenie w pełni dla nas bezpieczne, powinno posiadać dość sztywne oparcie (dla pleców oraz przedramion), a także odpowiednią podstawę (w miarę możliwości jak najbardziej stabilną).

Zanim przejdziesz do ćwiczeń, konieczne jest przeprowadzenie rozgrzewki. W tym celu możesz na przykład wchodzić i wychodzić na fotel przez pięć minut. Możesz także rozciągnąć mięśnie w inny sposób, mianowicie stając za fotelem i wykonując wymachy kończynami dolnymi, najpierw prawo, potem w lewo.

Jeśli już dostatecznie się rozgrzejesz, wówczas możesz przejść do wykonywania serii ćwiczeń gimnastycznych. Z użyciem fotela możesz ćwiczyć na wiele różnych sposobów, wykonując chociażby przysiady, brzuszki czy nawet pompki.

By wykonać brzuszki należy usiąść na fotelu i położyć ręce na uda. Starajmy się siadać jak najbliżej tylnego krańca siedzenia. Podnośmy wyprostowane nogi, wytrzymując w takiej pozycji przez około dwadzieścia, trzydzieści sekund. Ćwiczenie należy powtarzać minimum dwadzieścia razy.

Jeszcze jednym prostym ćwiczeniem z wykorzystaniem fotela są przysiady. W tym celu należy siadać na fotel i wstawać, nie używając przy tym rąk. Takie ćwiczenie można wykonywać przez około dwie minuty.

Podobne serie ćwiczeń możemy wykonywać również ze zwykłym krzesłem. Pamiętajmy jednak zawsze o tym, by mebel posiadał solidną podstawę oraz odpowiednie oparcie.

Ćwiczenia z łóżkiem

Oczywiście krzesło bądź fotel to nie jedyne przyrządy, które możemy wykorzystać do trenowania w domu. W dbaniu o szczupłą sylwetkę mogą nam pomóc również inne sprzęty, między innymi łóżko. Oczywiście pod warunkiem, że łóżko będzie także posiadało odpowiednie do ćwiczeń oparcie, mocne oraz stabilne.

Ćwiczenia z poręczą łóżka najczęściej polegają na ćwiczeniu prawidłowej postawy oraz na wzmacnianiu mięśni poszczególnych partii ciała. Stojąc przy krawędzi mebla, chwytamy za  poręcz i staramy się wciągać mięśnie brzucha, napinając tym samym mięśnie pośladków. Taki trening z całą pewnością pomoże nam nie tylko w dbaniu o smukłą sylwetkę, ale również w osiągnięciu płaskiego brzucha.

Jak się więc okazuje, możliwości wykonywania ćwiczeń w domu z pomocą domowych sprzętów jest bardzo wiele. Niekoniecznie więc musimy odwiedzać siłownie czy fitness kluby. Wystarczy odrobina chęci i silnej woli, a codzienna gimnastyka w domowym zaciszu przyniesie nam widoczną poprawę, nie tylko kondycji, ale i ogólnego samopoczucia.

NK wykop.pl   

Dodaj komentarz

 
  Akceptuję regulamin

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 przystojniak.pl