Jesteś tutaj » Strona główna » Sport » Skuteczne sposoby na zwiększanie masy mięśniowej

Skuteczne sposoby na zwiększanie masy mięśniowej

Masę ciała możemy zwiększać na różne sposoby, jednak najpowszechniejsze metody odnoszą się do zwiększania tkanki tłuszczowej oraz do budowania masy beztłuszczowej. Na pewno o wiele bezpieczniejszy i jednocześnie zdrowszy dla naszego organizmu będzie przyrost masy kosztem nie tłuszczu, ale mięśni.

Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że na zwiększanie masy mięśniowej wpływ ma wiele czynników, w tym również te genetyczne. O wiele trudniej będzie zatem zwiększyć masę mięśniową osobie szczupłej, wysokiej, o wąskich ramionach niż osobie niższej, o szerokich barkach. Ważne znaczenie mają także same mięśnie – jeśli są one tworzone przez włókna szybko kurczące się, wówczas masa mięśniowa może wzrastać o wiele szybciej niż w przypadku osób posiadających mięśnie z włóknami wolno kurczliwymi.

Ruchy, budujące masę mięśniową

Na pewno wszyscy ci, którzy myślą o zwiększaniu masy mięśniowej, doskonale wiedzą, że w tym przypadku nie obejdzie się bez odpowiednio dobranych ćwiczeń. Ruch jest podstawą budowania masy mięśniowej, dlatego w pierwszej kolejności warto poznać ćwiczenia, dzięki którym już po paru tygodniach zobaczysz różnicę.

Podstawowymi ćwiczeniami na budowanie masy mięśniowej są przede wszystkim takie ćwiczenia, jak: wyciskanie na ławie oraz wykonywanie przysiadów ze sztangą. Na początku ćwiczenia te mogą wydawać się trudne i wręcz niewykonalne, jednak jak wiadomo, trening czyni mistrza, więc do dzieła. Resztę ćwiczeń, takich jak na przykład ściąganie linek, można zostawić na później, kiedy już uzyskasz nieco masy mięśniowej i będzie ci o wiele łatwiej.

Ważne węglowodany oraz białka

Zwiększanie masy mięśniowej wiąże się z wzmożonymi ćwiczeniami fizycznymi, przez co nasz organizm zwiększa swoje zapotrzebowanie na poszczególne składniki odżywcze. W diecie nie może zabraknąć przede wszystkim węglowodanów oraz substancji białkowych. Najlepszą dietą będzie taka, w której po prostu połączymy białka z węglowodanami.

Jeśli zależy ci na zwiększaniu masy mięśniowej beztłuszczowej, a nie na staniu się posiadaczem olbrzymiego brzucha, wówczas twoje posiłki powinny się składać w 60% z węglowodanów (znajdziesz je między innymi w pełnoziarnistym chlebie i makaronie, w roślinach strączkowych), które będą dostarczać ci potrzebnej energii oraz w 30% z białek, które będą budowały masę twoich mięśni (sięgaj po ryby, chude mięso, produkty z nabiału).

Pamiętaj, by eliminować z diety węglowodany proste, czyli cukry, które owszem, może i dostarczają energii, ale jedynie na krótki czas, podczas gdy ty będziesz potrzebować tej energii na o wiele dłuższy okres. Nie zapomnij również o tłuszczach, przede wszystkim o tych roślinnych, które również niezbędne są twojemu organizmowi.

Rozsądnie dobrane suplementy

Coraz większą uwagę, w kwestiach zwiększania masy mięśniowej, zwraca się również na suplementy. Na sklepowych półkach można znaleźć mnóstwo odżywek oraz innych wspomagaczy budowania masy, jednak czym należy się kierować przy wyborze poszczególnych specyfików? Wszak kolorowe opakowania i butelki zdają się na pozór niczym od siebie nie różnić.

Budowa muskulatury dzięki odżywkom może stać się o wiele bardziej skuteczna, zwłaszcza, że dostępne preparaty mają także bardzo często funkcje energetyczne. Niekiedy jednak nawet kilogramy zjedzonych suplementów mogą okazać się niewystarczające. Dlaczego? Dlatego, że każdy organizm ma inne potrzeby i wybierając odpowiedni specyfik powinniśmy kierować się indywidualnymi potrzebami, nie zważając na doświadczenia oraz potrzeby naszych kolegów.

W sprzedaży możemy znaleźć między innymi odżywki oparte na białkach roślinnych, które są dobrymi suplementami przede wszystkim dla osób początkujących. Mamy także preparaty wzbogacone białkiem z serwatki czy innymi, dodatkowymi substancjami, takimi jak na przykład kreatyna (związek występujący głównie w mięśniach).

Bez względu na to, jaka motywacja przyświeca budowaniu własnej masy mięśniowej, pamiętaj, że nadmierny wysiłek oraz nadużywanie wysiłek wcale nie musi przynieść ci oczekiwanych efektów. W każdym jednak przypadku powinno chodzić nie tylko o zwiększanie beztłuszczowej masy mięśniowej, ale również na dbaniu o dobre samopoczucie psychiczne, gdyż bez tego cały wysiłek zda się na nic.

NK wykop.pl   

Dodaj komentarz

 
  Akceptuję regulamin

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 przystojniak.pl