Jesteś tutaj » Strona główna » Sport » Wszystko, co musisz wiedzieć o treningu kardio

Wszystko, co musisz wiedzieć o treningu kardio

  • Data dodania: 2012.06.09

Wszyscy bywalcy siłowni na pewno doskonale wiedzą, że im bardziej intensywnie będą ćwiczyć, tym lepsze efekty osiągną. Jak się jednak okazuje, nie każdy wysiłek przyniesie nam oczekiwane rezultaty w dążeniach do smukłej i szczupłej sylwetki. Dlatego jeśli chcesz skutecznie spalić zbędny tłuszczyk i jednocześnie zadbać o kondycję własnego serca, to na pewno musisz się zainteresować treningiem kardio.

Trening kardio jest nowoczesnym rodzajem ćwiczeń, pozwalającym zadbać nie tylko o zrzucenie kilogramów, ale również o wzmocnienie wydolności serca. Serce jest bardzo ważnym organem w naszym ciele, dlatego tym bardziej należy mu się dodatkowe zainteresowanie.

Trening dla serca

Podczas trenowania najczęściej skupiamy się przede wszystkim na spalaniu kalorii oraz na budowaniu beztłuszczowej tkanki mięśniowej. Rzadko pamiętamy natomiast o sercu, a przecież to właśnie serce jest jednym z najważniejszych mięśni. By podnieść pracę serca do odpowiedniego poziomu, najlepiej jest się zainteresować właśnie treningiem kardio. To idealny trening dla naszego serca, który zapewni nam jednocześnie doskonałą formę i piękną sylwetkę.

By móc kontrolować intensywność wykonywanych przez siebie ćwiczeń, najlepiej jest mierzyć tętno w trakcie wysiłku. Dzisiaj wiele siłowni oraz klubów fitness daje nam taką możliwość. Trening kardio powinien być treningiem umożliwiającym utrzymywanie naszego tętna na poziomie umiarkowanym. Nie powinno więc ono przekraczać sześćdziesięciu – siedemdziesięciu procent naszego maksymalnego tętna.

Sprzęt do treningu kardio

By móc wykonywać trening kardio potrzebne nam są odpowiednie sprzęty. Z reguły takie urządzenia coraz częściej goszczą w wielu siłowniach, więc nie powinniśmy mieć większych problemów z ich znalezieniem. Jednymi z najpowszechniej wykorzystywanych sprzętów do treningu kardio są przede wszystkim rowery, na których jazda doskonale wpływa na pracę mięśnia sercowego. Większość rowerów jest dzisiaj dodatkowo wyposażana w odpowiednie urządzeniami, dzięki którym na bieżąco możemy monitorować pracę serca. Co więcej, jazdę na rowerach można również polecić wszystkim tym, którzy cierpią na bóle kręgosłupa ze względu na siedzący i mało aktywny tryb życia.

W wielu siłowniach oraz klubach fitness możemy ponadto znaleźć tak zwane rowery eliptyczne, na których trenowanie również będzie miało korzystny wpływ na pracę serca. Ruchy wykonywane na rowerze eliptycznym nieco przypominają te wykonywane podczas biegania, ale są one bardzo wydajne.

Jeszcze jednym urządzeniem często wykorzystywanym do treningu kardio jest także stepper. Pozwala on na pracę nóg, a ćwiczenie z tym sprzętem nieco przypomina wychodzenie po schodach. Nogi stają się smuklejsze, a dodatkowo pracują mięśnie, które można w ten sposób wzmacniać. Trening na stepperze ma także pozytywny wpływ na pracę naszego serca.

Także bieżnia pozwala nam na bezpieczne ćwiczenia oraz na kontrolowanie pracy mięśnia sercowego. Biegać można oczywiście z różną intensywnością, którą samodzielnie do siebie dopasowujemy. Ważne jest jednak przede wszystkim to, by w czasie treningu starać się utrzymywać sylwetkę w wyprostowanej pozycji. Większość bieżni jest dzisiaj dodatkowo wyposażana w tak zwane systemy bezpieczeństwa. Dzięki nim nawet jeśli nie będziemy w stanie nadążać za ruchami bieżni, zostaną one automatycznie zwolnione, także w trosce o pracę naszego serca.

Smukła sylwetka, wzmocnienie serca… i co jeszcze?

Trening kardio jest szczególnym rodzajem ćwiczeń. Pozwala on jednak nie tylko na wzmocnienie serca czy na osiągnięcie wymarzonej, szczupłej sylwetki. Ten rodzaj trenowania poprawia także pracę żył oraz tętnic, zwiększając ich przepustowość. Zwiększa się również liczba naczyń włoskowatych, których celem jest zaopatrywanie mięśni w krew. W końcu, trening kardio pomoże ci zadbać o ogólną kondycję serca, tym samym ochraniając je przed różnego rodzaju problemami kardiologicznymi.

By trening kardio przyniósł nam oczekiwane rezultaty, najlepiej na wyżej wymienionych sprzętach jest ćwiczyć około trzech razy w tygodniu. Sesje treningów powinny trwać po trzydzieści – czterdzieści minut.

NK wykop.pl   

Dodaj komentarz

 
  Akceptuję regulamin

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 przystojniak.pl