Jesteś tutaj » Strona główna » Sport » Wytrenowane nogi - podstawą sportowej sylwetki

Wytrenowane nogi - podstawą sportowej sylwetki

  • Data dodania: 2012.08.20

Wszyscy doskonale wiemy, iż tylko wytrenowane nogi mogą stanowić podstawę silnej, doskonale wysportowanej oraz szczupłej sylwetki. Jeśli zaczniemy ćwiczyć w odpowiedni sposób, wówczas na pewno uda nam się osiągnąć ten cel.

Nogi nie bez powodu są uznawane za fundament całej naszej postawy. To dzięki nim w końcu możemy biegać, ruszać się, umożliwiają nam przenoszenie ciała oraz są jednocześnie najważniejszą częścią umięśnienia. Silne nogi dają nam niewątpliwie wiele różnorodnych możliwości, jednak od tego, w jakim będą one stanie, zależy tylko i wyłącznie podjęty przez nas trening, który powinien być wykonywany przede wszystkim regularnie.

Korzyści dla twoich nóg

Każde ćwiczenie nóg, jak się okazuje, jest możliwością nie tylko do zwiększania ich umięśnienia, ale również taki trening może przynosić wręcz terapeutyczne efekty. Bez względu więc na to, czy zdecydujesz się na pływanie, granie w piłkę nożną bądź nawet na jazdę na rowerze, możesz mieć pewność, że będzie z tego płynąć wiele korzyści dla nóg.

Regularne ćwiczenia pomagają między innymi zwiększać odporność stawów, ścięgien, pozwalają również na znaczną poprawę krążenia krwi. Oczywiście nie sposób nie wspomnieć o tym, iż nasze nogi nabierają coraz ładniejszego wyglądu, a i ich umięśnienie staje się coraz bardziej widoczne.

Silne nogi to jednocześnie znacznie wyższa sprawność, więc dbałość o stan mięśni nóg powinna być dla nas wyznacznikiem do osiągnięcia ostatecznego sukcesu.

Przyrost tkanki mięśniowej

Mężczyznom zazwyczaj zależy przede wszystkim na przyroście tkanki mięśniowej nóg, oczywiście tej beztłuszczowej. Wzrost mięśni jest w głównej mierze efektem procesów anabolicznych, do których zachodzenia jest konieczny testosteron, znany męski hormon.

Nie bez znaczenia jest również sam charakter treningu, bowiem ćwiczenia, które będą nakierunkowane na rozwój masy mięśniowej najczęściej są ćwiczeniami charakteryzującymi się dość dużym obciążeniem, krótkimi seriami oraz niewielką ilością powtórzeń.

Ponadto dla pięknie umięśnionych nóg nie bez znaczenia jest także dieta, która powinna być w głównej mierze dietą obfitującą w białko. Muszą to być białka kompletne, które będą zawierały odpowiedni zestaw aminokwasów, dzięki którym możliwe będzie zachodzenie procesów związanych z syntezą białkową. Jeśli białka w naszym codziennym jadłospisie będzie zbyt mało, wówczas z całą pewnością nasza masa mięśniowa nie będzie się skutecznie zwiększała.

Najważniejsze mięśnie nóg

Umięśnienie nóg jest tworzone przez trzy największe grupy mięśniowe, mianowicie przez mięśnie czworogłowe nóg, dwugłowe uda oraz przez tak zwane mięśnie łydek. Wszystkie więc one podczas ćwiczeń powinny zostać zaangażowane do pracy, tylko wówczas osiągniemy satysfakcjonujące nas efekty.

Każdy mięsień jest odpowiedzialny za konkretną czynność. Dzięki mięśniom czworogłowym możemy zatem prostować nogi, natomiast mięśnie dwugłowe pozwalają nam na zginanie kończyn. Nie bez znaczenia są również łydki, które dają nam możliwość unoszenia ciała oraz wspinania się na palce stóp.

Wybór odpowiednich ćwiczeń

Troska o zdrowie oraz kondycję naszych nóg powinna nas poprowadzić przede wszystkim do wyboru właściwych ćwiczeń, co wcale nie jest takie łatwe, jak może nam się wydawać. Decydując się na konkretne ćwiczenia, należy pamiętać o tym, by pobudzały one mięśnie nóg.

Sesja ćwiczeń dla nóg może przykładowo trwać około czterdziestu minut, z czego pierwsze pięć minut powinna zajmować rozgrzewka, natomiast pięć ostatnich minut treningu może stanowić czas na ochłonięcie oraz schłodzenie organizmu. Rozgrzewka przy tym powinna być wykonana przy minimalnym obciążeniu organizmu, w ten sposób bowiem mięśnie nóg zostaną przygotowane do dalszego wysiłku.

Ćwiczenia, które pomogą nam wzmacniać mięśnie nóg i pozwolą na zadbanie o ich kondycję mogą być chociażby przysiady ze sztangielkami oraz wykroki, w przód oraz w tył, również ze sztangami. Przysiady są idealnym ruchem do wzmacniania mięśnia czworogłowego uda, natomiast wykroki w przód i w tył to ćwiczenie nieco bardziej uniwersalne, które oprócz pobudzania mięśnia czworogłowego, zmusi do pracy również mięsień dwugłowy uda oraz mięśnie łydek.

NK wykop.pl   

Dodaj komentarz

 
  Akceptuję regulamin

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 przystojniak.pl