Jesteś tutaj » Strona główna » Zdrowie » Dieta wzmacniająca

Dieta wzmacniająca

Po zimie zwykle jesteśmy osłabieni i czujemy nieustanne zmęczenie. Pierwsze dni nowej pory roku powinny być jednak doskonałym pretekstem do zmiany nastawienia, do wzmożonego wysiłku i cieszenia się życiem oraz budzącą się do życia przyrodą. By tak się stało, już zawczasu trzeba pomyśleć o wzmocnieniu naszego organizmu, najlepiej za pomocą zbilansowanej diety.

Najważniejszy posiłek dnia – śniadanie

Już nasze babcie wieki temu powtarzały, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, dlatego nie powinno się z niego rezygnować. Niestety często puszczamy tę wiedzę mimochodem, nie zamierzając jej wcielać w życie, głównie z powodu braku czasu. Powinniśmy jednak znaleźć każdego dnia czas na zjedzenie pożywnego posiłku, który doda nam energii na cały dzień, poprawi naszą przemianę materii, a także wzmocni organizm. Śniadanie powinno składać się z jak najzdrowszych składników. Najlepiej przygotować kilka kromek ciemnego pieczywa, parę plasterków chudej szynki, twarożek, sałatkę warzywną i owoce. Do tego warto podać herbatę i sok ze świeżo wyciskanych owoców. Jeśli w ciągu dnia nie mamy czasu na spożycie gorącego posiłku, przygotujmy taki na śniadanie. Może to być jajecznica lub ciepłe mleko z płatkami. Brak czasu często powoduje, że nie możemy sobie pozwolić na tak okazale przyrządzone menu. W tej sytuacji przygotujmy przynajmniej kanapkę z dodatkami warzywnymi, którą zabierzemy ze sobą do pracy, a w domu zjedzmy zdrowy jogurt lub wypijmy kubek gorącego mleka.

Pożywny obiad i wartościowy podwieczorek

Dobierając składniki naszego menu, musimy zwrócić uwagę na to, by uzupełniały one nasze zapotrzebowanie na witaminy i wszelkie składniki odżywcze. Postawmy na jak najbardziej naturalne składniki, a zatem zupy przygotowujmy wcześniej ugotowanego wywaru na mięsie i włoszczyźnie, a nie na kostkach rosołowych, starajmy się tez używać jak najzdrowszych warzyw, a nie sztucznych koncentratów. Drugie danie stanowią najczęściej mięso, ziemniaki  surówka. Starajmy się wybierać chude mięsa i przyrządzać je na parze lub na grillu, gdyż jest to o wiele zdrowszy sposób niż smażenie na głębokim tłuszczu. Ziemniaki zastąpmy od czasu do czasu kaszą gryczaną, pełnoziarnistym makaronem lub ryżem. Surówki do obiadu starajmy się przygotowywać sami, ze świeżych warzyw. Wówczas będą one najzdrowsze, a także najsmaczniejsze. Na podwieczorek warto przygotować sobie jakieś owoce, np. pod postacią sałatki.

Kolacja

Kolacja powinna być najlżejszym posiłkiem, którego nie należy jeść o zbyt późnej porze. Warto wówczas postawić na warzywa z patelni lub, podobnie jak w porze śniadania, na zdrowe pełnoziarniste pieczywo, chudą szynkę i kawałek sera, najlepiej białego. Także i ten posiłek powinien być podawany z warzywami. To nie tylko urozmaici nasze danie, ale również pozwoli nam dostarczyć potrzebnych witamin.

Suplementy diety

Jeśli nasze posiłki nie są wystarczającym źródłem ważnych składników odżywczych, możemy uzupełnić dietę suplementami, które dostaniemy w aptece.

NK wykop.pl   

Dodaj komentarz

 
  Akceptuję regulamin

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 przystojniak.pl