Jesteś tutaj » Strona główna » Zdrowie » Menu na wysokie IQ

Menu na wysokie IQ

Jeśli nie chcesz, by dręczyły cię problemy z koncentracją czy z zapamiętywaniem, koniecznie musisz zadbać o kondycję swojego umysłu. Nic w tym ci nie pomoże tak, jak dieta. Dzięki starannie dobieranym produktom, twój mózg nigdy cię nie zawiedzie, a ty szybko się przekonasz, że kłopoty ze szwankującą pamięcią już cię nie dotyczą.

Rozwojowi układu nerwowego sprzyja wiele czynników. Każdego dnia potrzebujemy nie tylko tak zwanych dobrych kwasów tłuszczowych, ale i witamin. Jeśli w naszym pożywieniu będzie ich zbyt mało, wówczas będziemy znużeni, drażliwi oraz coraz bardziej nerwowi. Wystarczy więc zmiana kilku nawyków i przyzwyczajeń żywieniowych, by nasz mózg funkcjonował o wiele sprawniej.

Bezcenne witaminy

Najważniejszą rolę w naszym menu powinny odgrywać przede wszystkim witaminy. Na pracę mózgu mają wpływ w głównej mierze witaminy z grupy B i o nich powinniśmy szczególnie pamiętać. Nie bez znaczenia jest również witamina C. Witamina B6 na przykład ma kojący wpływ na układ nerwowy, uspokaja go i wycisza. Witamina ta działa na nasz mózg naprawdę bardzo korzystnie, nie może jej zatem zabraknąć w naszym codziennym jadłospisie. A szukać jest jej najlepiej w orzechach, rybach, mięsie wieprzowym oraz w roślinach strączkowych.

Co więcej, witaminy mają również za zadanie ochranianie naszego układu nerwowego przed niekorzystnym działaniem stresu, więc tym bardziej powinniśmy po nie sięgać. Niedobory witamin mogą być uzupełniane przez suplementy diety, jednak z tymi obchodźmy się raczej ostrożnie. O wiele lepiej dostarczać witaminy organizmowi wraz z pożywieniem.

By nasz mózg działał właściwie potrzebna jest także glukoza, pochodząca z węglowodanów. Można więc śmiało sięgać po pełnoziarniste produkty, pieczywo, kasze, płatki. Wprowadzając takie składniki do diety, możemy mieć pewność, że nasz układ nerwowy będzie funkcjonował tak, jak powinien.

Dobre nawyki żywieniowe

W trosce o układ nerwowy, warto także przyjrzeć się swoim obecnym nawykom żywieniowym. Być może wiele z nich trzeba będzie zmienić. Na pewno wyeliminować należy jedzenie typu fast food, a więc wszelkiego rodzaju hamburgery, hot dogi oraz inne tego rodzaju przekąski. To produkty wysoko przetworzone, które nie posiadają zbyt wielu składników odżywczych, potrzebnych naszemu układowi nerwowemu.

Także wszelkie potrawy chemicznie i termicznie konserwowane również należy wyrzucić
z jadłospisu. Tu można kierować się dość prostą zasadą. Wszystkie te dania i produkty, które posiadają długi termin przydatności, będą zaliczane do żywności przetworzonej i niezdrowej. Taka obróbka termiczna czy chemiczna powoduje niestety wypłukiwanie witamin oraz innych składników, a zdrowe kwasy tłuszczowe zostają w zasadzie całkiem wyeliminowane.

Po słodycze staraj się sięgać okazjonalnie, gdyż również do twojej diety nie wniosą one nic dobrego. Wystarczy więc zmiana tych kilku nawyków żywieniowych, by móc zadbać o własny układ nerwowy.

Co jeszcze dla układu nerwowego?

By układ nerwowy działał prawidłowo, nie można zapomnieć również o innych składnikach – o białku, magnezie, cynku oraz o flawonoidach. Należy więc tak komponować dietę, by na co dzień tych wartości nie brakowało. Wprowadź więc do swojego menu ryby. Możesz je przygotowywać na wiele sposobów, ale najzdrowsze będą przede wszystkim ryby pieczone we folii lub duszone.

Śmiało sięgaj również po warzywa i owoce, zwłaszcza, że są one źródłem wielu cennych makroelementów. Znajduje się w nich także wiele witamin, dzięki którym twój układ nerwowy będzie właściwie funkcjonował.

Mięso możesz jeść na zmianę – raz sięgaj zatem po chude, ciemne (wołowinę), a następnym razem wybierz mięso jasne (drobiowe). Podobną zasadę możesz wcielić co do spożywania ziemniaków. Możesz je jeść zamiennie z ryżem oraz kaszą. Sięgaj także po kiszonki, zwłaszcza, że są one bogate w probiotyki, które doskonale ułatwiają przyswajanie makroelementów i trawienie pokarmów. Do przyrządzanych potraw możesz również dodawać łyżeczkę oleju – może to być oliwa z oliwek bądź zdrowy olej lniany. W ten sposób witaminy zostaną jeszcze lepiej przyswojone.

NK wykop.pl   

Dodaj komentarz

 
  Akceptuję regulamin

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 przystojniak.pl