Jesteś tutaj » Strona główna » Zdrowie » Zimowa dieta

Zimowa dieta

  • Data dodania: 2012.11.30

Zima to okres, w którym nie trudno o przeziębienie oraz gorszy nastrój. Chłodne, szare wieczory nie tylko sprawiają, że tracimy chęć do działania, ale także mogą powodować, że łatwiej zapadniemy na przeróżne choroby. By jednak tego uniknąć, trzeba nie tylko ciepło się ubierać, lecz także zadbać o właściwe odżywianie.

Dieta bogata w witaminy

W okresie zimowym jest nieco trudniej o pełnowartościowe produkty, w szczególności warzywa i owoce. Wiele z nich znajdziemy w postaci mrożonej, a one po ugotowaniu lub zapieczeniu tracą niektóre dobroczynne właściwości. By dostarczyć naszemu organizmowi wszystko to, co najlepsze, starajmy się wybierać takie produkty, które można jeść cały rok w naturalnej postaci. Doskonale się do tego nadają cytrusy, które kupimy zawsze w każdym supermarkecie i warzywniaku. Jednak na samych owocach nie należy poprzestawać, ponieważ wbrew pozorom częste ich spożywanie może w konsekwencji doprowadzić do poważnych chorób, jak miażdżyca lub cukrzyca. Warzywa, które są równie zdrowe, a także pożywne, można jeść w dowolnej ilości. I najlepiej wybierać te, które są świeże. Sezon sałatkowy przypada na wiosnę i lato, ponieważ wtedy mamy nieograniczony dostęp do wielu świeżych, a zatem wartościowych warzyw, jednak jeśli zimą uda nam się do nich dotrzeć, przeznaczmy je na taką  lekką sałatkę. Jeśli nasz dostęp do nich jest trudny, ostatecznie kupmy mrożonki i z nich zróbmy wywar na zupę lub podajmy je jako jarzynkę do mięsa. Warzywa i owoce możemy także podawać w postaci koktajli. Nie ważne pod jaką postacią, ważne aby każdego dnia dostarczyć naszemu organizmowi potrzebną dawkę witamin.

Zrezygnujmy z tłustych potraw oraz używek

Zimą zwykle mniej się ruszamy, dlatego też jedząc ciężkie, tłuste potrawy przybieramy na wadze, a także osłabiamy nasze serce. Odstawmy zatem smażone mięsa, frytki, nie wspominając już o kalorycznych fast foodach. Przerzućmy się na dania gotowane na parze lub lekko duszone. Niektóre mięsa możemy zastąpić rybami, które są niezwykle zdrowe i powinny być regularnie spożywane. By nasz organizm zachował dobrą formę w okresie zimowym, ograniczmy do minimum używki, czyli alkohol i papierosy.

Używajmy ziół

Zioła stosowane w kuchni to znakomity sposób na wzbogacenie smaku potrawy, a także korzystanie z dobroczynnych ich właściwości. Odpowiednio dobrana wiązka ziół może z prostej potrawy stworzyć wykwintne i aromatyczne danie. Używajmy bez obaw, czosnku, imbiru, papryki, pieprzu, oregano, bazylii, lubczyku oraz ziół prowansalskich. Możemy je kupić w każdym sklepie i o każdej porze roku. Ponadto możemy w sezonie nabyć świeże zioła, a następnie je ususzyć, dzięki temu będziemy mieli możliwość delektowania się wartościowymi i niezwykle aromatycznymi przyprawami  każdego dnia. Niektóre z ziół mają zbawienne właściwości zdrowotne, dlatego w okresie wzmożonej zachorowalności, nie strońmy od takich przypraw.

NK wykop.pl   

Dodaj komentarz

 
  Akceptuję regulamin

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 przystojniak.pl